گاه نوشت های من

خاص مثل همه، ساده مثل خودمون

گاه نوشت های من

خاص مثل همه، ساده مثل خودمون

گاه نوشت های من

می‌نویسم
تا بماند
تا بداند
و
بخواند

شرافت یعنی چی؟

دوشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۳۸ ب.ظ

متأسفانه بسیاری از ما فکر می کنیم که اگر خودمان را به آتش بکشیم

تا دیگران گرم شوند ، چه انسان شریفی هستیم . . .

(دکتر هلاکویی)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۲
پارسا جهانگیری

نظرات  (۵)

۰۲ مهر ۹۷ ، ۱۹:۴۱ میــ๛ آنـہ
عده ای بزرگ زاده می شوند، عده ای بزرگی را به دست می آورند و عده ای بزرگی را بدون آنکه بخواهند با خود دارند.

۰۲ مهر ۹۷ ، ۲۱:۴۴ این مطلب نوشته شده توسط: علی احمدی
چرا جملات این شکلی میگید که همش بر میگرده روی شخصیت دسته ای از آدما یا در کل آدما رو گروه بندی می کنه؟!

خب هر آدمی یه شکلیه و خیلی ها که شباهت بیشتری به هم دارند در یک گروه قرار می گیرند و قرار نیست قضاوت کنیم.

در ثانی این جملات یه مقدار کلی گرایانه هستند و بهتره در مورد کسی یا گروهی که میوای صحبت کنی واضح بگی کیه چی کار کرده و چرا کارشون رو بد میدونی یا چرا مخالفی با اون یا اونا.آخه برای مثال:

این جمله شما گفتی:بسیاری از ما فکر می کنیم اگر خودمان را به آتش بکشیم تا دیگران گرم شوند فکر می کنیم آدم شریفی هستیم بنده رو یاد تک تک از خود گذشتگی های شهدا انداخت.خب اون ها زیر آتیش دشمن رفتن تا ما الان در سرمای پاییز و زمستون جای گرم و نرم و با آسایش داشته باشیم.

نگید اینطور مگر قبلش یه مقدمه بیایید تا بفهمیم منظورتون برای آوردن این جمله چه آدمایی هستند یا مثالی ازشون بزنید.من یکی این فکر رو کردم ولی شاید اصلا یه آدم بیاد و به خودش بگیره مثلا یکی از شوراهای شهر یا روستا این مطلب رو بخونه و بگه مثلا حالا من بین باقی شورا که درستکار نیستند خودم رو به آب و آتش می زنم برای مردم تکی همه کار های محوله رو انجام میدم تا مردم احساس خوشحالی و دلگرمی کنند پس من یعنی ژست آدم شریف می گیرم؟!

ببینید من با این جمله مخالف نیستم بله خیلی ها شامل اصل معنای این جمله که من هنوز بهش پی نبردم میشن و جمله اصلا جمله درست و لازم به تفسیری هست.اما ظاهر جمله غلط اندازه داداش یا یه مقدمه همونطور که گفتم براش برو یا اینکه یه مثال بیار اگر هیچ مناسبتی نداشت و محض پر کردن صفحه وب سایت شماست با غیرتا بیا و معنی کن بفهمیم خود را به آتش می کشند تا دیگران را گرم کنند کجاش بده؟ در حالی که به نظر من در صورت ضرورت و نماندن راهکار دیگر خود را به آتش کشیدن برای گرم کردن دیگران هم نوعی رشادت و از خود گذشتگیه.گفتم که در صورت ضروت.

ولی اگر در صورت غیر ضروری خود را به آتش بکشیم برای گرم کردن دیگران.مثال: کمک های زمان احمدی نژاد از بیت المال به مردم آفریقا که ربطی به کشور ما نداشت نه از نظر مرزی و امنیتی و نه از نظر ضرورت چون خودمان کم گیر و گرفتاری در داخل نداشتیم.خب جمله بالا در اینجا کاملا درست به نظر می رسه.ببین داداش اگر من درست معنی کردم با مثال هام که هیچ اگر نه که خودت معنی کن یا راست و پوست کنده بگو منظور از این یه جمله که نتونست عمق مطلبت رو برسانه چیه؟ به هر حال ممنون که ما رو به فکر کردن وا داشتی چون مدتی بود نه مطلب تفکر آمیز خونده بودم نه نظر متفکرانه داده بودم. :)

فکر کردن ذهن آدم رو باز می کنه و از این بابت ممنون ازت
پاسخ:
جمله همسرم که نبود! برید از دکتر هلاکویی بپرسید
۰۳ مهر ۹۷ ، ۲۰:۰۲ این مطلب نوشته شده توسط: علی احمدی
خب نمیدونید چیه جریانش اصلا برای چی باز نشر دادید؟! :))) موفق باشید.خداحافظ
پاسخ:
با خانمم درست صحبت کن :-/
۰۴ مهر ۹۷ ، ۰۹:۵۱ این مطلب نوشته شده توسط: علی احمدی
اینجا چاله میدان نیست و حرف من کاملا درسته.من رفتم حتی سرچ کردم دیدم این آدمی که شما یه جمله ازش گذاشتید کلا رفته خارج و به اونا خدمت می کنه و این کشور رو ول کرده و رفته چسبیده به آمریکا و طبیعیه نظراتش هم شبیه اون هاست.

ممکنه روزی برسه که مستقیما حرف های سیاسی هم بزنه.پس حرف من منطقیه،
شما و همسرتون و هر کسی دیگه نباید وقتی نمیدونه که یک حرفی با چه منظوری داره زده میشه باز نشر بده.به خدا برای خودتون گفتم.وگرنه به من چیزی نمی رسه و سعی نکن بحث را زنانه و مردانه جلوه بدی آقایی که نمیشناسمت.چون من نه شما و نه همسر محترمتون رو دیدم نه میشناسم و نه میخوام بشناسم اینجا بحث بحث تفکر ها بود.

بزار راست و حسینی بگم که تا جواب این نظر رو ندیده بودم نمیدونستم منظور شما ازجواب نظر بالایی که نوشتید خب همسرم نگفته چیه و الا تازه متوجه شدم که شما که جواب دادید نویسنده وبلاگ نیستید و خانم شما نویسنده این وبلاگه.

اما جدا از این مهم بودن زن و مرد برای شما یه لحظه ببینید چی نوشتم بعد آتیشی بشید.من فقط در مورد این مطلب نظر دادم و بس.حاشیه سازی نکنید و بحث رو تمام کنید.

در ضمن آدرس وبلاگی که دیشب  گفتم سر بزنید و نظر بدید yafteham.blog.ir اگر میدونستم نویسنده وبلاگ شما که جواب میدید نیستید و یه خانمه اصلا  به خوندن اون وبلاگ دعوت نمی کردم.آقا شما هم کلا اهل دعوایی و نه اهل فکر.

پس کلا عذر می خوام و خداحافظی می کنم.بحث رو تموم کنید بره پی کارش.
۰۴ مهر ۹۷ ، ۰۹:۵۶ این مطلب نوشته شده توسط: علی احمدی
در ضمن زیر مطالب اسم پارسا را عوض کنید و بنویسید پارسا و همسرش تا بدونیم طرف بحث و تبادل نظرمون یه خانم محترم هم هست.
هر چند هنوز هم میگم من چیز بدی نگفتم که شما بهم گفتید درست صحبت کن:-/

خداحافظ برای آخرین بار.دیگه کشش ندید... .
پاسخ:
زیر هر پست اسم نویسنده هست می تونی ببینی اینجا هم من می نویسم هم خانومم. تو داری کش می‌دی برادر من :-)

خداحافظ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی